את העבודה יש
להגיש לפני היציאה לחופשת הפסח, כלומר עד ליום 25.3.
הכנת עבודת
השורשים היא חובה.
ההנחיות הניתנות מתייחסות לדרישות מינימום. כל מי שרוצה ויכול להרחיב עוד (לחקור קורותיהן של
דמויות נוספות במשפחה וכו') – יכול ומוזמן כמובן לעשות כן.
כדי לעמוד
במשימה, אני מציעה את תכנית הפעולה הבאה:
עד 23
בפברואר (יום חמישי) יש לסיים את החלקים הבאים בעבודה (יש לעבוד על כמה עניינים
במקביל):
1.
לסיים את הראיון עם הדמות הראשית שנבחרה.
רוב התלמידים הגישו לי לעיון את השאלות שבדעתם לשאול. קבעו
פגישה עם הדמות אותה אתם חוקרים והעלו את תשובותיה לשאלות אלה ועוד אחרות על הכתב (במעבד
תמלילים למחשב).
2.
לבנות אילן יוחסין (עץ משפחה).
המלצתי בכיתה על תוכנה באינטרנט שמאפשרת בנוחות
ובמהירות לבנות אילן יוחסין. יש להוריד (חינם) את התוכנה למחשב ולערוך רישום קצר. התוכנה
בעברית וידידותית למשתמש. אני לשירותכם אם יש צורך בעזרה.
3.
משפחתי הקרובה (חלק ו' כפי שמופיע בהנחיות שניתנו)
בחלק זה עליכם לכתוב אודות בני המשפחה הקרובה – אמא,
אבא, סבא, סבתא, דודים, אחים.
אין צורך להרחיב. המינימום הוא חצי עמוד על כל דמות +
תמונה.
אפשר לחבר נוסח דומה שיכלול:
שם, שם משפחה, תאריך לידה, מקום לידה, קשר משפחתי אלי, עיסוק.
וכמה מילים מעניינות על הדמות ועל הקשר שלי איתה.
4.
איסוף תמונות שרוצים שתופענה בעבודה. ואם יש צורך לסרוק אותן ולארגן אותן בתיקיה
מסודרת.
את החודש שיוותר
עד הגשת העבודה יש להקדיש ל:
א.
עריכה במחשב ואירגון של החומרים שנכתבו. הצמדת תמונות/ מסמכים ליד הכיתוב
הרלבנטי.
ב.
כתיבת כל הפרקים הקצרים הנותרים (זה יכול להיות רק עמוד אחד כל נושא):
על עצמי (אני) – הצגה קמרה של עצמי + תמונה.
מסמך מן העבר – לסרוק אותו לספר את סיפורו.
חפץ מן העבר – לצלם אותו ולספר את סיפורו.
שם המשפחה ומקורו
מבוא
תוכן העניינים
סיכום
אפשר וחשוב לעמוד
במשימה. אני מודעת לעובדה שמוטלות על התלמידים עוד חובות במקצועות שונים. על מנת
לאפשר יותר פנאי – לא ינתנו שיעורי בית בהיסטוריה, תנ"ך ומורשת עד לחופשת
הפסח. שיעורי הבית מעתה במקצועות אלה הם להתקדם בעבודת השורשיםֱ!
ושוב – אני לשירותכם.
אפשר לשאול שאלות ספציפיות שלא נוגעות לכלל הכיתה – בבית הספר, במייל, בטלפון.
אני מכין את עץ המשפחה שלי מאותה תוכנה אך מהקישור הזה http://www.myheritage.co.il/ האם יש הבדל ?
השבמחק